سخنان امام علی (ع) اولین پست
مطالب جالب و طنز
سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 14:18 :: نويسنده : علی باقرزاده

 

سخنانی از امیرالمونین،علی (ع)
   در این قسمت سخنان حکمت آمیزامیرالمونین،علی (ع) و پند های آن حضرت است ودر این بخس بعضی از پاسخ های آن گرامی به مسائلی است که از او پرسیده اند.
1.      امیرالمونین،علی (ع) فرموده:در هنگام وقوع فتنه چون شتر دو ساله باش که نه پشت قدرتمندی داردکه سواری دهد و نه پستانی دارد که بتوان از او شیر دوشید.
توضیح آنکه:در هنگام فتنه طوری رفتار کن که فتنه جویان از جان و مال تو سو استفاده نکنند.
2.     امیرالمونین،علی (ع) فرموده: کسی که حرص را شعار خود قرار دهد خود را خوار کرده است و کسی که راز گرفتاری خود را فاش سازد تن به ذلت داده است و آنکه زبان خویش را بر خود فرمانروا سازد، مقام و منزلتش از بین خواهد رفت.
 
3.    امیرالمونین،علی (ع) فرموده: تنگ نظری و بخل ننگ است،ترس یک نوع کمبود است، فقر و نداری، انسان زیرک را از بیان دلیلش لال میکند و بی نوا در شهر خود غریب است، عجز و درماندگی آفت است، شکیبایی شجاعت است، زهد و بی اعتنایی به دنیا ثروت است، ورع و پارسایی سپر و محافظ انسان است.
4.     امیرالمونین،علی (ع) فرموده: راضی بودن به مقدرات الهی همنشین خوبی است، علم و دانش ارث ارزشمندی است، ادب در زندگی همانند لباس نو وتازه است، فکر و اندیشه همانند آینه، صاف و پاک است.
 
5.    امیرالمونین،علی (ع) فرموده: سینه انسان عاقل مخزن اسرار اوست، خوش برخورد بودن وسیله ی دوستی است، تحمل کردن سختی ها گور زشتی ها و عیبهاست.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: